Bugatti Centodieci je auto z ktorého nebudete chcieť spustiť oči

Bugatti Centodieci

Spoznajte modernú interpretáciu klasického dizajnu. Bugatti je späť a v Pebble Beach ukázal ďalší vysoko výkonný model Centodieci. Pomenovanie modelu v taliančine znamená číslo 110. Automobil nielen že oslavuje 110 rokov od založenia spoločnosti, ale vzdáva hold aj svojmu kultovému super športu z 90. rokov – modelu EB110, ktorý bol postavený na 110. narodeniny Ettore Bugatti v roku 1991.

Prečo je Bugatti Chiron hyperšportom superlatívov?

Dizajn Centodieci je nezameniteľný s dizajnom iných moderných Bugatti, vplyv modelu EB110 je tu však očividný. Vpredu sa nachádza podkova Bugatti, ktorá je oveľa menšia ako v prípade iných súčasných modelov. K dispozícii je aj niekoľko prívodov vzduchu v troch sekciách, ktoré napodobňujú model EB110. Bugatti odznak bol presunutý z mriežky na kapotu. Stĺpik v tvare C úplne zmizol a bol nahradený piatimi diamantovými prívodmi vzduchu na chladenie 8,0-litrového motora W16 – efektne schovaného za sklom.

Zadná strana je úplne odlišná od dvojrozmerného dizajnu na EB110 a obsahuje osem svetelných prvkov, obrovské výfukové vývody a difuzér.

Bugattiho motor W16 poskytuje 1 600 konských síl (1 166 kilowattov) a Centodieci je preto schopný vystreliť z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy. Zrýchlenie z 0-200 km/h je za 6,1 sekundy a z 0-300 km/h iba za 13,1 sekúnd. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 380 km/h, čo je pre Bugatti pomerne málo. Podporným prostriedkom k vyššiemu výkonu bolo zníženie hmotnosti o 20 kilogramov. Automobilka zašla tak ďaleko, že na zníženie hmotnosti použila mimoriadne ľahké stierače a filigránové spätné zrkadlá.

Bugatti Centodieci bol predstavený v bielej farbe a na rozdiel od zlovestného La Voiture Noire uvedeného v marci, si podľa slov generálneho riaditeľa Bugatti Stephana Winkelmanna budú môcť zákazníci vybrať farbu podľa vlastného výberu. Ľudia, ktorí platia milióny dolárov za hyperšport predsa musia mať vždy na výber. Bugatti obmedzí produkciu iba na 10 kusov, pričom cena bude 8 miliónov EUR plus DPH za jeden exemplár.

 

More from Marek Poleč

Lamborghini Sián: prvý hybridný superšport značky

Vďaka najnižšiemu pomeru hmotnosti k výkonu, akého bolo kedy dosiahnuté, dokáže Lamborghini...
Čítať ďalej

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *