A password will be e-mailed to you.

Spoločnosť Ducati oznámila, že prechádza z tradičných dvojvalcových motorov na V-4. Verných fanúšikov značky to pochopiteľne znepokojilo. S touto zmenou odišiel krútiaci moment a sila pochádzajúca z usporiadania V-twin, resp. L—twin. Dva valce už jednoducho nedokázali zabezpečovať potrebný ťah vo vysokých otáčkach.

Dvojvalcový motor bol nahradený štvorvalcom o výkone 214 koní.  Okrem toho je k dispozícii najširšia elektronickú výbava aká dnes existuje. Nový motor váži 65 kíl, čo je iba o 2,5 kg viac ako v prípade predošlého dvojvalca.

Motor V-4 priniesol nepopierateľné vylepšenia: energia sa teraz distribuuje rovnomernejšie v rozmedzí 15 000 ot / min. a jazdci (nehovoriac o pretekároch) ocenia 216 koní, ktoré Panigale poskytuje. Ide o revolučný posun, vďaka ktorému je model Panigale V4 S považovaný za najlepší superbike na svete.

Jazdcovi pribudlo ďalších 4 000 využiteľných otáčok; začiatok červeného pásma sa posunul z 10 500 na 14 500. Ducati, má zároveň aj najvyššiu hodnotu krútiaceho momentu dostupnú pri najnižších otáčkach z celej triedy superbajkov: 124 Nm pri 10 000 otáčkach. To príde vhod najmä pri výjazdoch zo zákrut.

Priebeh krútiaceho momentu je teraz rovnomernejší. Ducati zrýchli veľmi hladko a to v prípade akéhokoľvek zaradeného prevodového stupňa. Bola tak dosiahnutá lineárnosť, ktorá jazdcom prepožičiava akýsi pocit dôvery.

Nočnou morou ortodoxných Ducatistov samozrejme bolo, že štvorvalcová motorka musí byť zákonite širšia než dvojvalcová. To logicky je, ale v bočných kapotách nie viac ako o centimeter. Neuhádli by ste, že ide o štvorvalec, pričom Ducati je najužšia zo všetkých konkurentov.

Po prvý raz je na sériovom modeli použité opačné otáčanie kľukového hriadeľa, teda smerom dozadu, čo pomáha eliminovať gyroskopické sily otáčajúcich sa kolies. Predsadenie ojničných čapov na kľuke je 70 stupňov. Zaujímavosťou je aj variabilná dĺžka nasávacieho potrubia.

Celá motorka potom pribrala okolo 6 kíl, záleží s akou verziou dvojvalca porovnávame. Pohotovostná hmotnosť V4 S je 195 kíl, čo je tiež najnižšia hodnota z celej kategórie. Pomer výkonu a hmotnosti je úžasných 1:1, pri limitovanej verzii V4 Speciale dokonca 1,15.

Objem motora je tiež dosť nezvyčajný. Má 1 103 kubických cm a aby s ním Ducati mohla neskôr štartovať vo svetovom šampionáte superbajkov, bude potrebné dostať sa pod liter. Očakáva sa preto, že príde pozmenený motor, prípadne nejaká ďalšia verzia s nižším objemom.

Ducati Panigale V4 sa ponúka v troch verziách: základná, S, a limitovaná Speciale. Potešiteľné je, že základ nie je nejaký osekaný social paket, ale od eska sa odlišuje v podstate len mechanickým podvozkom.

Všetka elektronika (okrem semiaktívneho podvozku) je na základnej verzii rovnaká ako na eskovej, je tu dokonca aj obojsmerný quickshifter. Na tej motorke nechýba žiadna dostupná vychytávka: ABS vypínateľné na zadku, trakčná, nastaviteľná motorová brzda, tri režimy motora, wheelie control, kontrola prešmyku zadného kolesa, launch control, plné LED svietenie, farebná TFT prístrojovka.

Ide o jednu z najhlučnejších motoriek s neuveriteľným revom motora. K dispozícii sú tri módy motora. Na bežné cesty Ducati odporúča mód street, kedy je pruženie relatívne mäkké, čo sa zíde hlavne na horších cestách.

V tomto móde sú všetky asistenčné systémy nastavené na pomerne vysoké zásahy, pričom sa všetky dajú prenastaviť. Ďalší mód je sport, v ktorom motor pracuje s ostrejšími krivkami, podvozok zas s tuhšou charakteristikou. ABS ešte stále funguje aj na zadné koleso, ale elektronika už napr. dovolí aj ľahké preklzy zadného kolesa pred zákrutou. Potom je tu mód race, v ktorom má motorka najpriamejšiu odozvu na pootočenie plynom, tlmiče sú nastavené na tvrdo a niektoré systémy sú vypnuté, iné asistujú len veľmi málo.

Panigale V4 S je jedným z najlepších motocyklov triedy superbike. Nielen vďaka svojmu výkonu, ale najmä preto, ako sa k nemu výrobca dopracoval. Cena za motocykel je 27 495 USD.

Zdroj: www.ducati.com

Žiadny ďalší článok