Ferrari Roma je najnovší Grand Tourer s výkonom 611 koní

Ferrari Roma je kupé, ktoré vzdáva hold bezstarostnému a príjemnému spôsobu života, ktorý charakterizoval talianske hlavné mesto v 50. a 60. rokoch. Keď sme najnovší model Roma prvý krát uzreli na fotografiách – povedali sme si prečo nie? Ferrari Roma je skutočne ohromujúcim automobilom na dlhé trate.

Ferrari F8 Spider a 812 GTS: to najnovšie a najlepšie z Maranella

Podobne ako Ferrari Portofino, Maranello a Modena, aj Roma si prepožičal svoje meno od konkrétneho mesta v Taliansku, tentoraz od toho najslávnejšieho hlavného mesta. Inšpirácia sa hľadala v bezstarostnej atmosfére a životnom štýle, ktorý tomuto mestu vládol v 50. a 60-tich rokoch.

Hlavný dizajnér Flavio Manzoni hovorí, že 250 GT Berlinetta Lusso a 250 GT 2 + 2 dokázali bezstarostný život v meste stelesniť najlepšie. Tieto autá sú výnimočné svojou tvarovanou kapotou, novou perforovanou mriežkou ako aj celkovou siluetou. Cieľom bolo dosiahnuť čistú monolitickú formu – dizajnéri mali nakresliť auto iba jednou čiarou.

Moderný a elegantný exteriér s čistými líniami

Exteriér vyžaruje modernosť, eleganciu a definujú ho čisté línie. Vďaka vynikajúcej prednej časti v tvare žraločieho nosa, prispôsobivým svetlometom s LED diódami (s horizontálnym pásikom) a novému konceptu mriežky ide o doteraz najmodernejšie Ferrari. Zadné partie pôsobia pomerne robustne čomu dopomáhajú aj veľké 20-palcové kolesá. Dva páry výfukov umiestnených do vonkajších rohov naznačujú výkonnosť automobilu.

Ferrari Roma

Motorizácia je umiestnená vpredu, pričom ide o ocenený V-8 motor. Jeho špecifikácie hovoria jasnou rečou. Maximálny výkon je 456 kW (612 koní) pri 7 500 otáčkach za minútu a krútiacom momente 760 Nm. Energia sa prenáša prostredníctvom osemstupňovej DCT prevodovky – tej istej ktorá sa nachádza aj vo Ferrari SF90 Stradale. Roma s ňou zrýchľuje na 100 km/h za asi 3,3 sekundy pri max. rýchlosti 320 km/h.

Ferrari Roma: Ten najlepší výkon v danej triede

Tieto čísla sú podľa výrobcu zárukou toho najlepšieho výkonu v danej triede. Pri dosahovaní vysokého výkonu je nápomocných aj niekoľko nástrojov. Zadné čelné sklo je napr. vybavené zabudovaným mobilným spojlerom, ktorý sa nachádza v jednej rovine so zadnou časťou vozidla. Automaticky sa vysúva pri tvrdom riadení, aby pomáhal s prítlakom.

Roma disponuje najmodernejšími dynamickými systémami, ako je Side Side Slip Control 6.0, piatimi jazdnými režimami, technológiou Mannetino a Ferrari Dynamic Enhancer pre hydraulické nastavenie brzdného tlaku na strmene. Podľa značky sa vynaložilo veľké úsilie na zníženie hmotnosti čo viedlo to k najlepšiemu pomeru výkonu k hmotnosti vo svojej triede. Na splnenie prísnych emisných noriem je Roma vybavená filtrom benzínových častíc. Osobitná pozornosť bola venovaná zvuku výfukového systému odstránením tlmičov a zavedením nových obtokových ventilov.

Interiér bol navrhnutý v podobe duálneho kokpitu, ktorý sa prvýkrát objavil na vozidle GTC4 Lusso, čo vytvára pocit individuálnych buniek vodiča a spolujazdca. HMI bol úplne prepracovaný, volant je nový a ku všetkým hlavným povelom sa dá dostať pomocou hmatových ovládacích prvkov na volante, čo vodičom umožňuje sústrediť sa na cestu.

16-palcový hlavný displej poskytuje všetky potrebné informácie a 8,4-palcový vertikálny dotykový displej – ako aj obrazovka pre cestujúcich – boli vyvinuté tak, aby boli intuitívne. Kľúč Ferrari umožňuje vodičovi otvoriť auto jednoduchým stlačením tlačidla vedľa novej zabudovanej kľučke na dverách. Ferrari tvrdí, že Roma sa začne na európskom trhu predávať za cenu okolo 200 000 EUR.

Zdroj: ferrari.com

Tags from the story
, ,
More from Marek Poleč

Aston Martin DBX – najnovšie SUV, pre Bonda ako stvorené!

Britská automobilová značka sa rozhodla pre kontroverzný krok. Podľahla naj dominantnejšiemu trendu...
Čítať ďalej