A password will be e-mailed to you.

Pokiaľ ide o návrh a stavbu automobilov, každý úspech predpokladá kvalitnú konštrukciu. Nikto tomu nerozumie lepšie ako šéf dizajnér spoločnosti Lexus Kochi Suga a hlavný inžinier Chika Kako. V automobilovom priemysle, kde si dizajnéri a inžinieri často rozporujú, sú títo dvaja páni v harmonickom vzťahu.

Pri vytváraní prvých dizajnových náčrtov pracuje Suga samostatne. Čoskoro sa však spája s Kako a jeho tímom, aby bol každý automobil rovnako výkonný, odolný a estetický.

Umelecké dielo z Japonska – Lexus LS pre rok 2018

Ich najnovším projektom je UX, prvý kompaktný crossover značky. Tento nový model je určený pre novú generáciu fanúšikov značky Lexus. Bude konkurovať modelom BMW X1, Mercedes-Benz CLA, Audi Q3 či Volvo XC40. Hoci je tento nový Lexus veľmi kompaktný, dostal sebavedomý postoj, s výraznými líniami a mohutnými prednými a zadnými blatníkmi. Predná mriežka dostala novú štruktúru s unikátnou úpravou, pričom teraz pôsobí viac štruktúrovane.

Celou zadnou časťou sa tiahne jedna vodorovná línia, pričom spája zadné koncové svetlá vytlačené do rohov. Návrh dizajnu auta začína náčrtom kolies, až následne prichádzajú na rad základné proporcie a silueta vozidla. Emotívnou časťou návrhu je samotný dizajn auta. “Chcete nakresliť tieto linky, akoby ste chceli nakresliť ľudské telo.” dodáva Suga.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vzhľadom na malú veľkosť vozidla, chceli dať Suga a Kako interiéru väčší pocit z priestoru. Na dosiahnutie tohto cieľa sa inšpirovali japonskou architektúrou. “Ide o koncept, kedy je vonkajší priestor pokračovaním toho vnútorného,” hovorí Suga. Kako dodáva: “Kde je táto hranica?” Kako dodáva, že od palubnej dosky až po vonkajšiu stranu blatníkov. Výsledkom je nielen pocit otvorenosti, ale aj veľmi dobrý výhľad na cestu a to aj napriek relatívne nízkemu podvozku.

Nakoľko je k dispozícii pohon predných kolies, nového Japonca uvítajú najmä obyvatelia miest. Nový Lexus UX nie je o výkonne, skôr vyniká svojou agilitou a efektívnosťou. Model UX 200 poháňa nový dvojlitrový, štvorvalcový benzínový motor spárovaný s CVT prevodovkou s plynulým radením stupňov. Jazda s takouto prevodovkou je podobná jazde s automatickou prevodovkou. Zaradíte polohu radiacej páky R pre spiatočku, N pre neutrál, P pre parkovaciu brzdu a D pre jazdu vpred.

Hybridný model 250H kombinuje dva elektrické motory s upravenou verziou toho istého benzínového motora. Po prvýkrát je 250H dostupný aj s pohonom všetkých kolies, pričom tretí elektromotor poháňa zadnú nápravu. Pravdepodobne najpredávanejším modelom bude UX 250H v kombinácii s pohonom všetkých kolies F Sport. Interiér ako aj exteriér tohto modelu je totiž veľmi unikátny. Charakterizujú ho športové sedadlá a široký výber exkluzívnych farebných odtieňov. Hoci UX nemôže konkurovať modelu LC s výkonnejším osemvalcom, k dispozícii je aj tak dostatok výkonu na jazdu po diaľnici. Predovšetkým vďaka okamžite dostupnému krútiaceho momentu, pochádzajúceho z hybridnej pohonnej jednotky.

K dispozícii je voliteľný bezpečnostný balík obsahujúci adaptívny tempomat s aktívnou korekciou vybočenia z jazdného pruhu. Nechýba ani vylepšená radarová schopnosť detekcie cyklistov. Tomuto crossoveru preto nebude robiť problém ani športovejšia či terénna jazda. Vylepšené bolo aj riadenie, ktoré je teraz nanajvýš citlivé. K dispozícii je dokonca vylepšená radarovú schopnosť detekcie cyklistov.

Interiér modelu UX je vybavený rovnakým dotykovým displejom, ktorý sa nachádza v modeloch LC a LS.

Zadné sedadlá sú pre dospelých s primeranou veľkosťou dostatočne pohodlné. Zadný úložný priestor je na kompaktné SUV dostatočne priestranný. Kako však pripúšťa, že boli v oblasti dizajnu urobené kompromisy: Japonci chcú svoje golfové tašky prepravovať vodorovne, ale v dôsledku toho, že zadná časť modelu UX je teraz užšia, budú ich ukladať pozdĺžne,” hovorí s úsmevom. Lexus UX sa začne predávať na jeseň zatiaľ za neznámu cenu.

Zdroj: lexus.sk

Žiadny ďalší článok