Maserati MC20 s prémiovým zvukovým systémom od Sonus Faber

Sonus Faber

Je to vôbec prvýkrát, čo známa talianska audio spoločnosť vyvinula komponenty pre automobil. Zatiaľ čo správy o novom super športe Maserati MC20 a jeho výkonnom V-6 motore rozvírili vlny v automobilovom svete, jeho audiosystém Sonus faber víry vody v tom hudobnom.

Dokopy sa totiž dali dve ikonické talianske značky, pričom značka Sonus Faber týmto krokom vstupuje do automobilového priemyslu. Dalo sa predpokladať, že sa tieto dve spoločnosti spoja. Majú totiž spoločnú reputáciu pri výrobe ručne vyrábaných luxusných výrobkov a kombinujú remeselnú tradíciu s technickou inováciou.

Maserati MC20 a GranTurismo s novými motormi už čoskoro

Sonus faber, založený v talianskej Vicenze v roku 1983, je v audiofilských kruhoch známy ako výrobca špičkových reproduktorov. Je tiež známy umeleckým remeslom v drevárstve, ktoré odráža dedičstvo regiónu ako domova skvelých nástrojov ako Stradivarius a Guarnari. Maserati MC20 je k dispozícii na pred objednávku od 10. septembra a v showroomoch sa objaví na budúci rok.

Sonus Faber hovorí o spoločnom úsilí oboch spoločností

Pri hľadaní prirodzenej reprodukcie zvuku navrhli popredí inžinieri oboch spoločností jedinečný zvukový systém. Ten replikuje živé hudobné vystúpenia a ponára vodiča a spolujazdca do jedinečného a presného zvuku Sonus faber s množstvom rafinovaných detailov.

Sonus Faber

Jeff Poggi, výkonný riaditeľ spoločnosti McIntosh Group a výkonný riaditeľ spoločnosti Sonus faber hovorí o spoločnom úsilí oboch spoločností. Vo vývojových centrách išlo o to, vytvoriť automobilový ekvivalent pre domáce zvukové systémy. Pomocou ladenia bol vytvorený prirodzene odlíšiteľný zvuk. Intenzívna sila motora Maserati bola doplnená o upokojujúci zvuk Sonus faber, aby mohol vzniknúť hybrid melodického pohybu.

Tucet reproduktorov s celkovým výkonom 695 wattov

V celej kabíne je umiestnených tucet reproduktorov, vrátane troch výškových, troch stredových, dvoch stredovo výškových a dvoch basových reproduktorov. Všetky sú umiestnené tak, aby dosiahli čo najlepšiu frekvenčnú odozvu a zaistili presnú zvukovú kulisu.

Súčasťou prevodníkov sú magnety zo vzácnych materiálov pre max. účinnosť a nízku hmotnosti. V maximálnej možnej miere sa využívajú materiály s prírodným kužeľom a výškové reproduktory s mäkkou kupolou. Tie boli prispôsobené pre náročné automobilové prostredie v ktorom dominuje teplo, vibrácie a okolitý hluk.

Zosilňovače triedy D využívajú digitálne spracovanie signálu (DSP) a produkujú celkom 695 wattov, pričom každý reproduktor napája vlastný zosilňovač: 100 wattov pre basové reproduktory, 60 wattov pre stredné reproduktory a 45 wattov pre výškové reproduktory a reproduktory priestorového zvuku. Napájací stupeň dodáva viac ako dvojnásobok požadovaného prúdu, čo zaisťuje široký dynamický rozsah bez kompresie alebo skreslenia.

Zdroj: www.maserati.com

More from Marek Poleč

Niekoľko vychytávok od Huawei, ktoré ocení každý študent

Začiatok nového školského roka je už za nami, čo znamená, že sa...
Čítať ďalej