A password will be e-mailed to you.

McLaren Artura nahrádza autá série Sports založené na modeloch 570S a je umiestnený pod modelmi 720S a 765LT v rade Supercar, kde sa nachádza aj McLaren GT. Vyššie modely zo série Ultimate pozostávajú z limitiek v podobe modelov ako Senna, Speedtail a Elva.

Nový model prichádza s množstvom nových technológií, v neposlednom rade úplne novou platformou MCLA – McLaren Carbon Lightweight Architecture – ktorá je podľa spoločnosti pevnejšia, bezpečnejšia a ľahšia ako predchádzajúce konštrukcie z uhlíkových vlákien. MCLA sa bude vyrábať v novom závode spoločnosti v South Yorkshire.

Srdcom Artury je nový 3,0-litrový motor twin-turbo V6 s výkonom 577 koní a krútiacim momentom 585 Nm. Je posilnený o 94 koní z plug-in hybridného systému; elektromotor poháňaný batériou s výkonom 7,4 kWh, ktorý umožňuje dojazd 30 km čisto iba na elektrický prúd. Celkový kombinovaný výkon je 680 koní a 720 Nm.

Elektromotor tiež zvyšuje krútiaci moment a zlepšuje odozvu škrtiacej klapky, zatiaľ čo oficiálna hodnota CO2 klesá na 129 g / km s očakávanou priemernou hodnotou spotreby paliva vyššou ako 50 mpg – pozoruhodné čísla pre auto, ktoré zrýchľuje z 0-100 km/h za 3,0 sekundy a najvyššia rýchlosť je nad 300 km/h.

Automobil je superľahký, vzhľadom na elektrickú technológiu na palube, so suchou hmotnosťou 1 395 kg – kľúčovou jazdou počas programu bola ostrá odozva na plyn. Dôležité je tiež zlepšenie spoľahlivosti a nákladov na vlastníctvo – samozrejme po spätnej väzbe od majiteľov McLarenu – výrobca poskytuje na auto päťročnú záruku plus šesťročnú záruku na batériu a 10 rokov na karosériu.

Interiér s novou kvalitou a zvýšenou životnosťou

Vo vnútri vozidla badať zvýšenú kvalitu, ktoré bolo možné dosiahnuť zlepšenými výrobnými procesmi – opäť s cieľom predĺžiť životnosť – zatiaľ čo automobil má o 25 percent menej kabeláže ako predchádzajúce modely série Sports. McLaren sa zameral aj na pohodlie, čím dokázal, že Artura nebude len o výkone. Nový osempalcový informačno-zábavný systém dokonca obsahuje funkcie Apple CarPlay a Android Auto, k dispozícii bude aj adaptívny tempomat a bezdrôtové aktualizácie.

Nový motor je o 50 kg ľahší a o 150 mm kratší ako McLaren’s V8 a má uhol 120 stupňov V, čo umožňuje dvojitým turbám sedieť vo vnútri „horúceho vee“, aby udržiavalo nízko položené ťažisko.
Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom novej 8-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky (samozrejme s manuálnym ovládaním), pričom elektromotor je umiestnený v náboji prevodovky.

Špičkový dizajn, minimálne previsy

Široký pôdorys vozidla má rázvor natiahnutý na 2,64 m s minimálnymi prednými a zadnými prevismi, zatiaľ čo nové viacprvkové zavesenie zadných kolies spolu s ľahkým elektronickým diferenciálom – prvý pre McLaren. Pneumatiky Pirelli sú vyrobené na mieru a obsahujú technológiou na potlačenie hluku a elektronickým čipom, ktorý slúži na spätné zasielanie informácií do počítačov automobilu. Vpredu sa nachádzajú 19-palcové, vzadu 20-palcové kolesá.

Riadenie je podporované hydraulicky pre maximálny komfort. Volič jazdných režimov umožňuje voľbu komfortného, športového alebo traťového režimu pri úprave nastavenia pruženia a motora. K dispozícii je tiež iba elektrický režim.

Štýlový a nezameniteľný vzhľad

Podľa slov hlavného dizajnéra je práve Artura o dozrievaní dizajnérskeho vyjadrenia automobilky. Dizajn mal tri fázy. Čistota, technická forma a funkčné šperky. Karoséria je okolo auta zmrštená, takže výsledný dizajn vyzerá veľmi prirodzene.

Zapracovalo sa aj na menšom počte uzavretých línií okolo karosérie, čo je zreteľné po stranách, ktorým ako obvykle dominujú veľké otvory na nasávanie vzduchu v zadnej časti. Vzadu sa nachádzajú štíhle mandľové LED svetlá, brzdové svetlá a smerovky. Efektným dojmom pôsobí aj vysoko položený výfuk a zadný difúzor, ktorý sa rozprestiera po celej šírke bez toho, aby mu v tom niečo bránilo.

Potenciálny kupci budú musieť siahnuť pomerne hlboko do svojej peňaženky. Cena za tento superšport totiž atakuje hranicu 200 000 eur. Prvé dodávky sa očakávajú v treťom štvrťroku tohto roka.

Zdroj: autoexpress.co.uk

Žiadny ďalší článok