Nový Ford Mustang: elegantnejší, rýchlejší a technologicky vyspelejší

Elegantnejší, rýchlejší a technologicky vyspelý nový Ford Mustang prichádza so športovejším dizajnom, sofistikovanými vylepšeniami motora a zavesenia kolies, pokročilými asistenčnými funkciami pre vodiča a ďalšími možnosťami prispôsobenia pre zákazníkov tohto kultového športového vozidla v Európe.

Tip redakcie: Disky a pneumatiky na leto a zimu dodané na ďalší deň

K dispozícii je verzia fastback (so splývavou zadnou časťou) a kabriolet. Okamžite rozpoznateľný mohutný profil modelu Mustang má teraz vylepšenú aerodynamiku a je zdokonalený technológiou LED svetiel. Na výber je 11 výrazných farieb karosérie a nové zliatinové disky kolies.

  • Nový Ford Mustang ponúka vášnivým fanúšikom tohto kultového vozidla v celej Európe elegantnejší štýl, zdokonalené motory, ostrejšie jazdné vlastnosti a pokročilé asistenčné technológie pre vodiča.
  • Športovejší štýl podčiarkujú ostré, jasné LED svetlá, výrazné nové farby exteriéru a voliteľné zliatinové disky kolies. Vo vysokokvalitnom interiéri sú použité jemné materiály a hliníkové ozdobné prvky.
  • Zdokonalený 5,0-litrový motor V8 má výkon 450 koní; 10-stupňová automatická prevodovka zlepšuje zrýchlenie a znižuje spotrebu paliva; šesťstupňová manuálna prevodovka prichádza s novou funkciou vyrovnávania otáčok pre hladšie a rýchlejšie podraďovanie.
  • Zavesenie kolies MagneRide® a jazdné režimy vrátane vlastného režimu My Mode zdokonaľujú radosť z jazdy. Nový výkonný výfukový systém s aktívnym ventilom prináša inovatívny režim Good Neighbour.
  • Medzi pokročilé asistenčné technológie pre vodiča patrí systém detekcie chodcov, asistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu a prispôsobiteľný 12-palcový digitálny prístrojový panel.

5,0-litrový motor Ford V8 má teraz výkon 450 koní – a v kombinácii s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou Ford dokáže zrýchliť z 0 km/h na 100 km/h za 4,3 sekundy. Šesťstupňová manuálna prevodovka pre Mustang teraz disponuje technológiou vyrovnávania otáčok, ktorá zabezpečí plynulé a rýchlejšie podraďovanie sprevádzané zvukovým efektom výkonného motora.

Zábavný charakter jazdy v modeli Mustang zodpovedá očakávaniam európskych zákazníkov a je optimalizovaný pomocou nového, sofistikovaného a nastaviteľného zavesenia kolies MagneRide®  s voliteľnými režimami jazdy, vrátane nového prispôsobiteľného režimu My Mode. Nový výkonný výfukový systém s aktívnym ventilom má dokonca inovatívny režim Good Neighbour, určený na jazdu skoro ráno alebo neskoro večer.

Medzi asistenčné technológie pre vodiča v modeli Mustang patrí systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcovasistent pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, ktoré zdokonaľujú pôžitok z jazdy a zaisťujú väčší pokoj. Moderný a luxusný interiér je vybavený materiálmi mäkkými na dotyk a 12-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, ktoré poskytujú cestujúcim skvelý zážitok.

„Vášeň európskych zákazníkov pre Mustang sa ukázala byť silnejšia, než sme očakávali – po uliciach kontinentu jazdí viac ako 33 000 vozidiel Mustang, ktoré patria medzi najznámejšie kultové prvky motorizmu,“ povedal Steven Armstrong, viceprezident skupiny a prezident spoločnosti Ford Motor Company pre Európu, Stredný východ a Afriku. „Na ceste je len málo áut, ktoré prinášajú takú kombináciu tradície, štýlu a výkonnosti takému širokému publiku. Nový Ford Mustang predstavuje doposiaľ najpresvedčivejšiu ponuku.“

Nepochybne Mustang

Exteriér nového modelu Ford Mustang sa vyznačuje elegantnejším, športovejším vzhľadom, pričom si zachováva okamžite rozpoznateľný charakter vylepšovaný počas viac ako 50 rokov výroby. Profil kapoty je teraz nižší a obsahuje integrované vetracie otvory v kombinácii s prepracovaným dizajnom spodnej časti mriežky chladiča, ktorá mu dodáva ostrejší, agresívnejší výzor a vylepšuje aerodynamiku.

Konštruktéri spoločnosti Ford venovali osobitnú pozornosť zníženiu zdvihu prednej časti a pridali väčší predný deflektor, ktorý zvyšuje prítlak, aby sa kvôli väčšej stabilite predná časť pritláčala k zemi. Kryty bočných prahov v zadnej časti oblúkov predných kolies vylepšujú prietok vzduchu pod karosériou, čím sa znižuje odpor až o 3 %.

Dramatický dizajn zadnej časti modelu Mustang dodatočne vylepšuje prepracovaný nárazník a difúzor. Pre model s 5,0-litrovým motorom V8 sú v štandardnej výbave štvorité koncovky výfuku, ktoré vypovedajú o skvelom výkone a parametroch. V ponuke pre Mustang je teraz aj nový voliteľný spojler na veko batožinového priestoru, ktorý vozidlu dodáva športovejší profil.

V štandardnej výbave európskej verzie modelov Mustang sú ostré, jasné a energeticky úsporné svetlomety, denné svetlá, smerové svetlá a kultové trojrozmerné koncové svetlá s tromi pásmi – teraz všetky s LED technológiou. Dostupné sú aj LED hmlové svetlá. Lemy predných svetlometov boli taktiež upravené, aby odrážali lichobežníkový tvar hornej mriežky chladiča.

A vďaka širokej ponuke prvkov na prispôsobenie vozidla môžu európski zákazníci modelu Mustang urobiť ešte výraznejší dojem. K dispozícii sú tri nové, výrazné, dynamické metalické farby – modrá Kona Blue, oranžová Orange Fury a jasnočervená Royal Crimson. Zákazníci, ktorí chcú ešte viac vyniknúť, si môžu zvoliť pretekárske pruhy, ktoré sú k dispozícii buď v bielej alebo čiernej farbe. Nové 19-palcové kované zliatinové disky kolies sú v ponuke v niekoľkých vyhotoveniach, pričom všetky majú jedinečný charakter – vrátane vyhotovenia Nickel, Ebony Black a Polished Aluminium.

Z interiéru nového modelu Mustang vyžaruje prvotriedny pocit. Na obložení dverí sa teraz nachádzajú materiály mäkké na dotyk a kľučky dverí sú vyrobené z hliníka. Na stredovej konzole nájdeme nový, ručne šitý mäkký poťah s prešívaním kontrastnej farby, čo navodzuje pocit vyššej dynamiky a luxusu. Lemovanie prístrojového panela je k dispozícii v štyroch nových vyhotoveniach z hliníka.

Nové tlačidlo na štartovanie motora začne od okamihu odomknutia dverí pulzovať načerveno, až kým sa neprebudí motor, akoby mal Mustang vlastný tep. Frekvencia 30 úderov za minútu je odkazom na pokojový srdcový tep koňa.

Pre celý rad modelov Mustang je k dispozícii interiérový balík s názvom Carbon Sport. Obsahuje výplne dverí a sedadlá čalúnené materiálom Alcantara so semišovým efektom a lemovanie prístrojového panela a hlavicu radiacej páky z uhlíkových vlákien. Pre maximálne pohodlie sú tiež pre celý modelový rad po prvýkrát v ponuke aj kožené vyhrievané a odvetrávané sedadlá a vyhrievaný volant. Zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre kožené pretekárske sedadlá Recaro, si môžu vybrať z troch farieb: červená Show Stopper Red, modrá Midnight Blue a biela Ebony.

Dokonalý výkon

Vzrušujúci výkon a pôžitok zo zábavnej jazdy sú vštepené v DNA modelu Mustang už od uvedenia prvého modelu na trh v roku 1964. S novými pohonnými jednotkami, podvozkom a technologickými vylepšeniami prinesie nový Mustang doteraz najuspokojujúcejší zážitok z jazdy.

5,0-litrový motor Ford V8 bol upravený tak, aby mal vyšší výkon a hranica otáčok je nastavená vyššie než doteraz. Maximálny výkon 450 koní a krútiaci moment 529 Nm je výsledkom zavedenia nového dvojfázového systému vysokotlakového priameho vstrekovania paliva a nízkotlakového vstrekovania paliva do nasávania, čím sa taktiež zvýšil krútiaci moment pri nízkych otáčkach. V kombinácii s 10-stupňovou automatickou prevodovkou je spotreba paliva na úrovni 12,1 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 270 g/km.

Úspornejší 2,3-litrový vznetový motor EcoBoost dosahuje výkon 290 koní a krútiaci moment 440 Nm. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má vozidlo spotrebu paliva na úrovni 9,0 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 199 g/km. Motor ponúka pútavú jazdu s rýchlejšími odozvami vďaka funkcii krátkodobého zvýšenia tlaku turbodúchadla – aktivuje sa pri prudkej akcelerácii, aby mal motor po každom preradení nahor dodatočný výkon.

Oba motory môžu byť vybavené novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Nová, moderná 10-stupňová automatická prevodovka pre Mustang prešla testami na vzdialenosť viac ako 6 miliónov kilometrov. Vďaka architektúre s nízkym trením a funkcii automatického vypínania a spúšťania motora má vozidlo v porovnaní so šesťstupňovou automatickou prevodovkou nižšiu spotrebu. Optimalizované odstupňovanie prevodových stupňov a široký rozsah prevodových pomerov zase zaisťuje lepšie zrýchlenie.

Elektronický riadiaci systém 10-stupňovej automatickej prevodovky umožňuje použiť nastavenie, ktoré optimalizuje výkon v rôznych režimoch jazdy. Adaptívne plánovanie radenia umožňuje prevodovke prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam a v každej situácii zvoliť správny prevodový stupeň – od ustálenej jazdy až po preteky. Páčky radenia pod volantom zaisťujú vodičovi maximálnu kontrolu.

„Počas radenia zvyčajne strácate čas,“ povedal Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu Mustang v spoločnosti Ford of Europe. „Nová 10-stupňová prevodovka pre Mustang umožňuje motoru dosahovať maximálny výkon a krútiaci moment počas preraďovania nahor, čím sa zaistí rýchlejšia akcelerácia a hladký chod.“

Šesťstupňová manuálna prevodovka Ford je vylepšená, aby dokázala prenášať výkon 5,0-litrového motora V8. Spojka s dvomi kotúčmi a dvojhmotový zotrvačník zaisťujú väčšiu životnosť a rýchlejšie radenie prevodových stupňov. Šesťstupňová manuálna prevodovka je vybavená aj novou technológiou vyrovnávania otáčok Ford, ktorá využíva elektronický riadiaci systém motora na krátke „preklopenie“ škrtiacej klapky pri podradení – otáčky motora sa vyrovnajú s otáčkami zvoleného prevodového stupňa, čím sa zaistí plynulé a hladké radenie.

Systém riadenia rozjazdu Launch Control ponúka maximálnu trakciu a rovnomerné rozbiehanie pri pevnom štarte. Elektronická uzávierka bŕzd, ktorá aktivuje len predné brzdy, umožňuje vodičovi pretáčať zadné kolesá a zahrievať pneumatiky počas státia. Teraz je súčasťou štandardnej výbavy pre vozidlá s 2,3-litrovým motorom EcoBoost aj 5,0-litrovým motorom V8 – pomáha dosiahnuť optimalizovaný výkon pri rozbiehaní z miesta.

Konštruktéri spoločnosti Ford ďalej optimalizovali dynamiku jazdy v modeli Mustang, aby zaistili doteraz najpútavejšiu jazdu. Tlmiče s novou kalibráciou zvyšujú stabilitu počas prejazdu zákrut. Zavesenie zadných kolies je vystužené priečnym kĺbom, ktorý obmedzuje nežiaduci pohyb v každej zákrute a ktorý by mohol viesť ku krúteniu karosérie. Hrubšie priečne stabilizátory zároveň lepšie regulujú nakláňanie karosérie a zaručujú ostrejšiu jazdu.

Nový voliteľný systém tlmenia MagneRide® zaisťuje bleskovo rýchle reakcie na meniace sa podmienky na cestách. Vo vnútri tlmičov sa nachádza jedinečná kvapalina, ktorú možno elektronicky stimulovať, aby podľa podmienok jazdy kládla vyšší alebo nižší odpor pri tlmení. Snímače monitorujú podmienky tisíckrát za sekundu, aby zabezpečili optimálne jazdné vlastnosti.

V súčasnosti sú v ponuke dva nové režimy jazdy, ktoré pomáhajú vodičom nastaviť elektronický stabilizačný systém, reakcie škrtiacej klapky, vzory automatického radenia prevodových stupňov, riadenie a nastavenia výkonného výfukového systému s aktívnym ventilom podľa podmienok počas jazdy. Okrem režimov Normal, Sport, Track a Snow/Wet:

  • sa v režime Drag Strip optimalizuje výkon s cieľom dosiahnuť maximálne zrýchlenie z pokoja a čas na štvrť míle na vyhradených pretekárskych dráhach,
  • režim My Mode umožňuje vodičovi zvoliť si vlastné uprednostňované nastavenia z hľadiska výkonu, dynamiky a zvuku výfuku.

Nová technológia výkonného výfukového systému s aktívnym ventilom znamená, že vodič si môže po prvýkrát prispôsobiť intenzitu zvuku výfuku v modeli Mustang podľa svojej nálady a podmienok počas jazdy. Inovatívny režim Good Neighbour možno naprogramovať tak, aby automaticky obmedzoval hluk výfuku podľa vopred naprogramovaných časov počas dňa, aby vodič nerušil susedov, aspoň pri skorom rannom štartovaní legendárneho 5,0-litrového motora V8.

Inteligentné technológie pre bezpečnosť a pohodlie

Nový Ford Mustang bude pre európskych zákazníkov dostupný so širokou ponukou asistenčných technológií pre vodiča vrátane systému prevencie nárazov s rozpoznávaním chodcov – cieľom je znížiť závažnosť nehôd a v niektorých prípadoch dokonca zabrániť čelným zrážkam s inými vozidlami a chodcami.

Mustang bude po prvýkrát dostupný aj s technológiou adaptívneho tempomatu a so systémom upozornenia na dodržiavanie vzdialenosti, ktoré pomáhajú vodičom dodržiavať primeranú vzdialenosť od vozidla vpredu, ako aj so systémom výstrahy pri zmene jazdného pruhu, ktorý dokáže vodiča varovať, keď neúmyselne vychádza zo svojho jazdného pruhu, a s asistentom pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, ktorý privedením slabého krútiaceho momentu do volantu nasmeruje vozidlo späť do pôvodného jazdného pruhu. Tieto sofistikované technológie prispejú k lepšiemu hodnoteniu bezpečnosti v testoch Euro NCAP.

Na digitálnom 12-palcovom LCD prístrojovom paneli s možnosťou prispôsobenia sa zobrazujú informácie optimalizované podľa zvoleného jazdného režimu – podobne ako v superšporte Ford GT. Vodič si preto maximálne užije každú jazdu. V závislosti od jazdného režimu sa automaticky zmení konfigurácia prístrojového panela. Vodič si môže naprogramovať zobrazenie ukazovateľov na niektorú zo siedmich farieb. Po aktivácii funkcie elektrickej uzávierky bŕzd uvidia vodiči modelu Mustang s 12-palcovým displejom animáciu v štýle videohry, čo je novinka v tomto odvetví.

Nový Mustang obsahuje aj komunikačno-zábavný systém SYNC 3, ktorý vodičom umožňuje ovládať funkcie pripojených smartfónov, audiosystému, navigácie a klimatizácie pomocou neformálnych hlasových povelov a pomocou gest priblíženia a posúvania na stredovom 8-palcovom dotykovom displeji. Systém je kompatibilný s aplikáciami Apple CarPlay a Android Auto.

Nová špeciálna edícia modelu Ford Mustang Bullitt je vyrobená na počesť modelu Mustang GT, ktorý účinkoval v legendárnom filme štúdií Warner Bros. v hlavnej úlohe so Stevom McQueenom. Mustang Bullitt bude k dispozícii v čiernej farbe Shadow Black alebo klasickom tmavozelenom odtieni Dark Highland Green. Poháňa ho vylepšený 5,0-litrový motor V8, ktorý bude mať očakávaný výkon 464 koní a krútiaci moment 529 Nm.**

„Nič nezachytáva zmysel a vzrušenie modelu Mustang ako úžasná automobilová naháňačka vo filme Bullittov prípad,“ povedal Armstrong. „Keď sa v priebehu tohto roka dostane nový Mustang Bullitt do predaja, bude mať podobný šmrnc – s vyšším výkonom, vzrušujúcimi novými funkciami, ako je napríklad vyrovnávanie otáčok, audiosystém B&O PLAY a – podobne ako Steve McQueen – nenápadný štýl“

O spoločnosti Ford Motor Company

Ford Motor Company je globálna spoločnosť so základňou v meste Dearborn v americkom štáte Michigan. K jej hlavným oblastiam podnikania patrí projektovanie, výroba, marketing, predaj a servis komplexného radu osobných automobilov, nákladných vozidiel, SUV a elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ako aj luxusných vozidiel značky Lincoln. Zároveň poskytuje aj finančné služby prostredníctvom spoločnosti Ford Motor Credit Company a aktívne sleduje nové príležitosti na rozšírenie svojho podnikania investíciami do oblastí elektrifikácie, autonómneho riadenia a mobility. Spoločnosť Ford má približne 202 000 zamestnancov po celom svete. Viac informácií o spoločnosti Ford, jej produktoch a spoločnosti Ford Motor Credit Company nájdete na internetovej stránke www.corporate.ford.com.

Spoločnosť Ford of Europe sa zaoberá výrobou, predajom a servisom vozidiel značky Ford na 50 individuálnych trhoch a má približne 54 000 zamestnancov vo svojich podnikoch s plnou majetkovou účasťou. Celkovo pre spoločnosť pracuje približne 69 000 ľudí, ak sa zarátajú aj podniky s účasťou iných spoločností a nekonsolidované podniky. Okrem spoločnosti Ford Motor Credit Company prevádzkuje spoločnosť Ford Europe divíziu Ford Customer Service Division a 24 výrobných závodov (16 podnikov s plnou majetkovou účasťou alebo konsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností a 8 nekonsolidovaných podnikov s účasťou iných spoločností). Do Európy boli prvé automobily značky Ford privezené v roku 1903, teda v tom istom roku, v ktorom bola spoločnosť Ford Motor Company založená. Výroba v Európe sa začala v roku 1911.

Napíšte komentár

Napíšte hľadané slovo / slová a stlačte ENTER