Rozhovor so šéfredaktorom: Dvadsaťjeden otázok pre 21. storočie (2. časť)

21stcentury

Prinášame druhú časť rozhovoru so šéfredaktorom Marekom Polečom o tom, prečo bol vytvorený web 21stcentury.sk a aké sú vízie do budúcnosti. Otázky kládol externý redaktor Dárius Polák.

Ahoj Marek, predstav bližšie 21stcentury človeku, ktorý o tom počuje prvýkrát – už odpovedané

Ako ti napadlo vytvoriť 21stcentury? – už odpovedané

Ako dlho existuje 21stcentury? Aké boli začiatky?

Náš on-line magazín existuje od júla 2017. Ide preto o pomerne nový projekt s raketovým štartom.

V čom je 21stcentury lepšie v porovnaní s konkurenciou? – už odpovedané

Aké iné témy?

Chcel som vytvoriť on-line magazín, ktorý by mal pokiaľ možno čo najširší záber. Samozrejme že sa nedá písať kvalitne a zároveň o všetkom. Toho som si vedomí. Bolo by to na úkor kvality. Aj napriek tomu som si dali tento cieľ. Budeme písať radšej menej ale nikdy sa nevzdáme tém v rámci kategórií, ktoré sme si zadefinovali na začiatku.

Startitup alebo Refresher majú podobné zameranie. Vnímaš ich ako konkurenciu? Ak áno, v čom vidíš unikátnosť 21stcentury oproti nim?

Startitup a Refresher nepovažujem za konkurenciu. Nemám v úmysle znevažovať ich prácu, tieto magazíny sú jednoducho iné. Sú skôr pre mladšiu generáciu, prinášajú veľa spoločenských a motivačných článkov, senzácie, rozhovory a pod. Snažia sa upútať a preraziť iným spôsobom. My si zakladáme na dizajne, prvom dojme, útočíme na všetky zmysly každým jedným článkom, robíme reklamu, predávame alebo skôr nabádame ku  kúpe produktov a služieb. Práve z tohto dôvodu nepotrebujeme žiadnu inú reklamu. Nepotrebujeme reklamné bannery či Google AdSense. Každý jeden náš článok je svojím spôsobom reklama.

Aká bola najväčšia prekážka, ktorú si pri 21stcentury prekonal? – už odpovedané

Prezradíš, koľko má teraz 21stcentury unikátnych návštevníkov a kam to podľa teba môže rásť? (poprípade aký je nárast návštevníkov na mesačnej/štvrťročnej báze)

O návštevnosti sa momentálne nechcem ani nebudem baviť. Je to sekundárny parameter, ktorý je pre nás síce dôležitý ale zatiaľ nepodstatný. Nesledujeme preto úzkostlivo každý deň Google Analytics s tým aby sme sa dozvedeli či nás navštívilo niekoľko o desiatok ľudí viac ako včera. Budeme tu dovtedy pokiaľ tu budú naši čitatelia a inzerenti a dovtedy dokedy nás to bude baviť.

Aký veľký je momentálne tím? Plánuješ do budúcnosti rozširovať tím?

Momentálne sme štyria vrátane mňa. Možno by sa nám zišiel ešte jeden redaktor, ale v krátkodobom horizonte sme si sebestační.

Plánuješ aj iný typ contentu, ako je písané slovo? – už odpovedané

Plánuješ na 21stcentury publikovať natívny content? (rozhovory, články o Slovensku, vlastný názor)

Natívny content plánujem iba v rámci tohto blogu. Na natívny content podľa môjho názoru ešte nedozrel čas. V minulosti som ho prezentoval na iných stránkach, ktorým som tým nepriamo zvyšoval traffic. Takéto stránky na Slovensku naozaj existujú a všetkým sú dobre známe. Mohol by som tak pokračovať aj naďalej, ale z akého dôvodu? Súčasným trendom je pridať si na zabehnutú stránku možnosť registrácie. Robia to z dôvodu lenivosti a vypočítavosti. Myslia si, že ak niekomu umožnia blogovať, ľudia to budú robiť a o traffic bude postarané. Týmto smerom sa nechceme a ani nebudeme v budúcnosti uberať.

Ak plánuješ rozhovory, aký typ ľudí by si oslovoval? (ak nie, tak ignoruj otázku)

Rozhovory nie sú pre nás priorita. Možno iba v prípade ak by nás niekto oslovil s požiadavkou nejaký priniesť a zverejniť. Samozrejme za odplatu pre nás. Aj tu platí, že sme to my kto si vyberá. Na Slovenskom internete existuje nespočetne veľa možností kde sa dajú takéto články umiestniť.

Prezradíš, aké nápady máš na mysli?

Nápadov je veľa ale dajú sa realizovať iba v dlhodobom horizonte. 21stcentury je behom na dlhé trate. Neostáva nám preto nič iné ako byť lepší v tom čo momentálne robíme a ako to robíme. Jedinou podpornou akciu preto ostáva vlastný šachový turnaj v septembri o ktorom som sa už zmienil. Aj tu bude priestor pre inzerentov a firmy. Môžu nám napr. poskytnúť ceny pre víťazov. My im za to ponúkneme reklamný priestor priamo na akcii v takej forme akú uznajú za vhodnú. Takto chceme budovať značku a byť so svojimi inzerentmi neustále v kontakte.

Keď sa pozrieš o 5 rokov dopredu, aká je tvoja vízia pre 21stcentury? – už odpovedané

Na čo si najviac hrdý pri 21stcentury? – už odpovedané

Čím je 21st century zaujímavé pre inzerentov?

Inzerentov si veľmi vážime a ponúkame im to čo im môžeme ponúknuť. Bezchybne napísané texty s cennými spätnými odkazmi na ich stránky. Nič viac nič menej. Názov domény 21st century nebol zvolený náhodne. Motivuje nás k tomu aby sme v on-line svete vydržali čo najdlhšie. To je pre inzerentov najväčšia záruka. Okrem toho vnímame existenciu veľkých značiek, ktoré zvyknú investovať veľké peniaze do reklamy častokrát nesprávnym smerom. My im ponúkame za relatívne malé peniaze dobrú reklamu. U nás môžu byť na očiach takmer nonstop. Je iba na nich či takúto možnosť využijú.

Na čom momentálne pracuješ pri 21stcentury? – už odpovedané

pokračovanie na budúce

Tags from the story
, ,
More from Marek Poleč

Zoznámte sa s Bentley Flying Spur 2020, najrýchlejším sedanom na svete

Bentley predstavil úplne nový model Flying Spur, ktorý má byť naj agilnejším,...
Čítať ďalej

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *