Rozhovor so šéfredaktorom: Dvadsaťjeden otázok pre 21. storočie (3. časť)

21stcentury

Prinášame poslednú časť rozhovoru so šéfredaktorom Marekom Polečom o tom, prečo bol vytvorený web 21stcentury.sk a aké sú vízie do budúcnosti. Otázky kládol externý redaktor Dárius Polák.

Ahoj Marek, predstav bližšie 21st century.sk človeku, ktorý o tom počuje prvýkrát – už odpovedané
Ako ti napadlo vytvoriť 21stcentury? – už odpovedané
Ako dlho existuje 21stcentury? Aké boli začiatky? – už odpovedané

Mal si pri zakladaní inšpiráciu, ktorá ovplyvnila tvoju víziu pre 21stcentury?

(napr. či sa ti páčila nejaká webstránka, či už domáca alebo zahraničná, no videl si nedostatky, ktoré 21stcentury rieši. Alebo si videl dieru na trhu, ktorú si chcel zaplniť?)

Náš internetový magazín 21stcentury.sk je v prvom rade od Slovákov pre Slovákov pretože je v slovenčine. Vďaka Google Translate však jazyk nepredstavuje vôbec žiadny problém. Naše analytické nástroje hovoria za všetko. Čítajú nás v Taliansku, Nemecku, USA, Belgicku, ale napr. aj v Saudskej Arábii, Austrálii či Hong Kongu.

Existuje niekoľko málo stránok (najmä zahraničných), ktorými sme sa inšpirovali. Náš projekt je na rozdiel od nich jedinečný v tom, že využívame systému jedinečného TAG-ovania a na našich stránkach sa môžete stretnúť s rôznymi štátnymi vlajkami. Je to koniec koncov o prestíži tej ktorej krajiny a národa.

Nedávno som v médiách zachytil informáciu o tom, že najinovatívnejšou ekonomikou sveta je Južná Kórea a na druhom mieste sa umiestnilo Nemecko. Ak niekto čakal USA, tak by mohol byť sklamaný.

Kto sú čitatelia 21stcentury? Prečo si podľa teba prečítajú obsah na magazíne?

Píšeme v prvom rade pre ľudí, ktorí majú radi lifestyle, kvalitné produkty a služby, ktoré si môžu dovoliť. Ktorí veľa a radi cestujú, ktorí radi objavujú nové miesta, alebo si môžu dovoliť drahé bývanie. Alebo si nás večer po práci len tak otvoria a pri čítaní článkov sa trochu odreagujú a zasnívajú.

Aké iné témy? – už odpovedané
Startitup alebo Refresher majú podobné zameranie. Vnímaš ich ako konkurenci? Ak áno, v čom vidíš unikátnosť 21stcentury oproti nim? – už odpovedané
Prezradíš, koľko má teraz 21stcentury unikátnych návštevníkov a kam to podľa teba môže rásť? – už odpovedané

Ktoré parametre sú teda pre teba prioritou?

Tvoríme on-line projekt s pridanou hodnotou. Tak ako ide čas, menia sa hodnoty. Prichádzajú a odchádzajú firmy ktoré si myslia že ich produkty sú tie najlepšie na svete. Takýmto firmám robíme PR a sme s nimi neustále v kontakte. 21. storočie je o tom, že kvalita sa dá kúpiť za peniaze a môže si ju dovoliť iba mizivé percento ľudí. Hovorím o luxuse v podobe drahých automobilov, súkromných jácht či lietadiel. Nehovoriac o drahých nehnuteľnostiach, exotických dovolenkách a pod. Ide o dlhodobý projekt, ktorý je okrem svojej informačnej hodnoty zaujímavý aj pre inzerentov z dôvodu získavania spätných odkazov.

Aký veľký je momentálne tím? Plánuješ ho do budúcnosti rozširovať – už odpovedané
Prezradíš, aké nápady máš na mysli? – už odpovedané
V čom je 21stcentury lepšie ako v porovnaní s konkurenciou? – už odpovedané
Aká bola najväčšia prekážka, ktorú si pri 21stcentury prekonal? – už odpovedané
Plánuješ aj iný typ contentu, ako je písané slovo? – už odpovedané
Plánuješ na 21stcentury publikovať natívny content? – už odpovedané
Ak plánuješ rozhovory, aký typ ľudí by si oslovoval? – už odpovedané

Aká je tvoja obľúbená značku auta? Takú ktorú by si si kúpil  a prečo?

Zastávam názor, že pokiaľ si nemôžem dovoliť také auto ktoré by som skutočne chcel, tak radšej nebudem mať žiadne, ani ojazdené. V lete sa presúvam peši alebo na kvalitnom bicykli (nie na elektro bicykli). Do vzdialenejších destinácií sa dopravujem najmä vlakom čo mi príde veľmi romantické. Trend lacných leteniek a cestovania  po svete si ma nezískal.

Ak by som si predsa len mal vybrať značku auta, ktoré by som naozaj chcel, najskôr by išlo o univerzálny model SUV od Porsche.

O túto značku je dnes veľký záujem a veľmi sa jej darí.  Nedávno agentúra Bloomberg zverejnila rebríček sedemnástich automobilových značiek podľa profitu na jednom aute. Skvelým príkladom je práve nemecké Porsche. Vlani predalo 238 000 áut, pričom jeho prevádzkový zisk predstavoval 3,9 miliardy eur. Na jednom vyrobenom exempláre zarobí 15 641 eur. Porsche však stále nie je kráľom najziskovejších značiek, táto výsada patrí Ferrari.

Keď sa pozrieť o 5 rokov dopredu, aká je tvoja vízia pre 21stcentury? – už odpovedané
Na čo si najviac hrdý pri 21stcentury? – už odpovedané
Čím je 21stcentury zaujímavé pre inzerentov? – už odpovedané
Na čom momentálne pracuješ pri 21stcentury? – už odpovedané

Tags from the story
,
Written By
More from redakcia

Profirol: od sieťok proti hmyzu až po strechu nad štadiónom

Prečítajte si veľkolepí príbeh dvoch bratov Andreja a Tomáša Lehotovcov, ktorí stoja...
Čítať ďalej

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *