Porsche Cayenne E-Hybrid: Najdôležitejšie Porsche pre rok 2019

Z úst automobilky Porsche nedávno odzneli odvážne vyhlásenia o tom, koľko svojich zdrojov plánuje v najbližších rokoch preinvestovať do vývoja plug-in-hybridov a plne elektrických automobilov.

Tip redakcie: Disky a pneumatiky na leto a zimu dodané na ďalší deň

Zatiaľ čo prvý plne elektrický model Mission E, je tu s nami viac ako rok, teraz nastal ten správny čas na ďalšie plug-in-hybridy a elektromobily, ktoré ho budú nasledovať. Po modeloch Panamera E-Hybrid a Turbo S E-Hybrid prichádza Cayenne E-Hybrid. Najnovšia verzia plug-in-hybridu jedného z najobľúbenejších automobilov od Porsche. Je to najsilnejší Cayenne súčasnosti, pričom ponúka približne 44 kilometrový dojazd na elektrinu.

V prípade, že ste o tom ešte nevedeli, dvojdverové športiaky v biznise Porsche už nehrajú takú významnú úlohu ako tomu bolo doteraz. Prvé SUV v podobe nového modelu Cayenne, bolo predstavené v roku 2002. Od tej doby sa rýchlo stalo najobľúbenejším vozidlom spoločnosti. Nasledovala ho štvordverová Panamera a SUV Macan, ktoré teraz tvoria veľkú časť biznisu. Je pravdepodobné, že najnovší Cayenne, ktorý bol predstavený minulý rok, bude ešte populárnejší, pretože čoraz viac kupujúcich migruje z automobilov na SUV.

V roku 2019 dostane nový E-Hybrid 3,0-litrový preplňovaný šesťvalec, ktorý doplní 14,1 kWh batéria, mimochodom o 30 percent silnejšia ako v minulom roku. Porsche udáva zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a dojazd na čisto elektrický pohon 44 kilometrov. Napriek tomu je s výkonom 462 koní silnejší ako Cayenne S, ktorý ponúka 440 konských síl. Bez zveličovania možno hovoriť o čerešničke na torte aktuálnej ponuky od Porsche.

Nebolo by to však Porsche, keby Cayenne E-Hybrid nevyšperkovalo k dokonalosti. Plný potenciál elektrickej energie možno využiť v rámci nastavení Sport a Sport Plus v rámci  štandardného balíka Sport Chrono. V režime Sport sa batérie dobíjajú pre možnosť ďalšej prudkej akcelerácie a v režime Sport Plus prakticky stále, aby bola v akumulátoroch vždy dostatočná zásoba energie na opakované šprinty. Prepracovaná bola aj osemstupňová automatická prevodovka, ktorej súčasťou je spomínaný elektromotor.

Okrem úspory hmotnosti, ktorou sa pýšia všetky vozidlá tretej generácie, obsahuje Cayenne E-Hybrid novozavedenú technológiu, ako je trio digitálnych displejov na palubnej doske pre riadenie informácií, navigáciu a nové off- road app. Po prvýkrát je k dispozícii head-up displej či zlepšený „copilot“ InnoDrive s inteligentným tempomatom a udržiavaním v jazdnom prúde. Komfort zlepšujú masážne sedadlá, vyhrievané čelné okno či nezávislé kúrenie.

Cena začína na 79 990 dolároch, čo je takmer 100 000 eur. Porsche Cayenne E-Hybrid nemusí predstavovať dôležité vozidlo pre masy. Existujú aj iné, lacnejšie plug-in hybridy, ktoré sú už na trhu. Ale pre povesť Porsche ako výrobcu elektrických vozidiel je nový model vynikajúcim spôsob, ako dať vedieť o technológii blízkej budúcnosti už dnes. A sa chystáte investovať veľa peňazí do SUV od Porsche, prečo by ste tak nemohli spraviť teraz, keď je k tomu ten najlepší dôvod?

Zdroj: porsche.com

Napíšte komentár

Napíšte hľadané slovo / slová a stlačte ENTER