A password will be e-mailed to you.

Tieto triskáče ponúkajú množstvo skvelých funkcií, od priestranných spální cez kulinárske kuchyne až po vyspelú konektivitu vo vzduchu. Môžeme ich zaradiť do rôznych kategórií napr. podľa veľkosti. Všetky nižšie uvedené lietadlá od spoločností Gulfstream , Dassault , Bombardier a ACJ však majú jedno spoločné: maximalizujú vnútorný priestor, kombinujú efektívnejšie pohony a ponúkajú inovatívnu avioniku. Tu je top päťka lietadiel z roku 2020 z Európy a Severnej Ameriky.

Dassault Falcon 6X

Iba nedávno predstavený 16-miestny Dassault Falcon 6X s ultraširokým trupom ponúka dlhý dolet 5 500 námorných míľ (10 186 km) a max. rýchlosť 0,90 Mach (1 102 km/h).

Vďaka najväčšiemu interiéru vo svojej triede má 6X najvyšší a najširší prierez zo všetkých účelovo určených obchodných prúdových lietadiel. Spoločnosť Dassault navrhla model 6X s ohľadom na pohodlie a ergonómiu vrátane všetkej zábavnej a komunikačnej technológie, ktorá je vždy po ruke. Množstvo prirodzeného svetla je tiež bezprecedentné.

K dispozícii je až 30 nadrozmerných okien a prvé strešné okno vo svojej triede. Prirodzené svetlo dopĺňa ambientné osvetlenie s rôznymi scenériami na podporu kontrastného prostredia.

Rovnako ako jeho súrodenec Falcon 8X s veľmi dlhým doletom, aj kabína Falcon 6X je maximalizovaná na pohodlných 3 900 stôp pri lete vo výške 12 496 metra. Vzduch v kabíne sa nepretržite obnovuje, aby sa vytvorilo prostredie, ktoré je 10-krát čistejšie ako ponúkajú najvyspelejšie kancelárske budovy súčasnosti.

Dvojmotorový model Falcon 6X má okrem veľkého doletu tiež pôsobivý výkon pri nízkych otáčkach. Táto schopnosť lietať rýchlosťou 109 uzlov mu umožňuje pristávať na náročných letiskách so strmým klesaním, ako sú London City, Saint-Tropez a Aspen.

Motor Pratt & Whitney Canada PW812D nastavuje nové štandardy pre zvýšenie účinnosti a zníženie emisií. Nový motor vyžaduje aj o 40 percent menej plánovanej údržby. Falcon 6X už začal svoje letové testy, pričom s uvedením do prevádzky sa ráta v tomto roku.

ACJ 220-100

Airbus ACJ 220-100 je taký veľký, že obsahuje veľkú spálňu s manželskou posteľou a plnohodnotnú sprchu, pričom dokáže pojať až 18 cestujúcich. Bolo vytvorené na základe komerčného dopravného lietadla Airbus A220-100 s miestom až pre 150 cestujúcich. Spoločnosť Airbus verí, že týmto lietadlom bola vytvorená vlastná kategória – XtraLarge Bizjet.

„Lietadlo kombinuje medzikontinentálny dolet, neprekonateľný osobný priestor a pohodlie pre všetkých cestujúcich,“ uviedol Benoit Defforge, prezident ACJ, a dodal, že má „flexibilný katalóg interiérov“ na prispôsobenie takmer čohokoľvek v kabíne.

Model 220-100 je o 25 percent úspornejší a o 50 percent tichší ako podobné lietadlá predchádzajúcej generácie. Dokáže nalietať 5 650 námorných míľ – povedzme z LA do Londýna – bez doplňovania paliva alebo ekvivalent približne 12 hodín vo vzduchu.

Kabína s rozlohou 785 štvorcových stôp (zhruba 78 stôp dlhá a 11 stôp široká) je rozdelená na šesť samostatných oblastí s priestormi na prácu, stolovanie, odpočinok a spánok.

Na základe exkluzívnej zmluvy na návrh prvých 15 kajút vytvorila švajčiarska interiérová firma Comlux vybrané úpravy okolo ručne vyrábaného nábytku, elektro chromatických okien a high-tech LED osvetlenia. Kupujúci môžu prirodzene požadovať ďalšie prispôsobenie. „Táto najnovšia technologická platforma ponúka bezkonkurenčnú ekonomiku a bezkonkurenčnú spoľahlivosť,“ dodal Defforge.

Bombardier Global 5500

Prvé obchodné lietadlo typu Bombardier Global 5500 vstúpilo do služby v novembri po dokončení vo výrobnom závode Bombardier vo Wichite v Kansase. Global 5500 má dolet 5900-námorných míľ čo je o 200 námorných míľ viac ako bolo pôvodne plánované, a o 700 viac námorných míľ, ako jeho najbližší konkurent pri rovnakej rýchlosti.

Motory Rolls Royce Pearl modelu 5500 poskytujú maximálnu rýchlosť 0,90 Mach. Charakteristickým prvkom lietadla je optimalizované krídlo s reprofilovanou zadnou hranou, ktorá zaisťuje plynulejšiu jazdu. Model 5500 má tiež najširšiu kabínu vo svojej triede, merajúcu 7’11 “, s výškou kabíny 6’2” a dĺžkou 40’9 “. Nie je jasné, koľko sedadiel má tento model Global 5500 na palube, pretože prvý zákazník chcel tieto informácie uchovať v tajnosti, ale generický interiér lietadla pojme až 16 cestujúcich.

Nové technológie zamerané na cestujúcich na palube lietadla zahŕňajú filtračný systém Pũr Air, ktorý eliminuje 99,99 percent alergénov, patogénov a vírusov a poskytuje kabíne čistý vzduch každých 90 sekúnd. V interiéri nechýba ani zábava v rozlíšení 4K, s mediálnym centrom a HDMI a WiFi.

Lietadlo je tiež vybavené patentovaným sedadlom Nuage, ktoré má jedinečnú funkciu „hlbokého sklonu“. Inovatívna technológia Bombardier Vision v kokpite je prvou, ktorá prekrýva snímky infračerveného a syntetického terénu pre to, čo spoločnosť nazýva „skutočná kombinovaná vízia“ pre plynulé pristátie v náročných podmienkach.

Gulfstream G700

Gulfstream G700 sa plánuje uviesť do prevádzky v roku 2022, v sídle spoločnosti Gulfstream v Savannah v štáte Georgia. Ďalších 10 stôp vnútorného priestoru medzi novou Gulfstream G700 a jej ďalším najväčším modelom G650 mu umožnil mať päť zón.

“Na tomto prúdovom lietadle sme už mali sedenie pre 13 osôb,” uviedol Tim O’Hara, riaditeľ pre dizajnové inovácie v spoločnosti Gulfstream. “Pre dlhé misie malo väčší zmysel mať spálňu.”

Spálňa s vlastnou kúpeľňou je najvyššou devízou každého interiéru obchodného lietadla. Inteligentná penová matrac postele v tomto lietadle sa ovláda stlačením tlačidla na aplikácii v smartfóne. Paralelne k tomu sa stlmia svetlá a oválne okná prechádzajú z priehľadného do tmavého režimu. Mäkké osvetlenie s jemnou hudbou robia z týchto priestorov skôr pripomínajú luxusný hotel.

O’Harovi a jeho dizajnérskemu tímu trvalo niekoľko rokov, kým sa dopracoval k tomuto úžasnému interiéru. Charakterizujú ho jemné S-krivky v sedadlách, priedeloch, kobercoch, pozdĺž stropu a dokonca aj pri umeleckých dielach blízko vstupu.

Päť obytných zón je obložených orechovým drevom, s nádychom čierneho ebenu. Oválne okná s rozmermi 21 x 28 palcov poskytujú výnimočné výhľady a prirodzené svetlo. Aj stropné LED osvetlenie dostalo zakrivený dizajn, takže žiarovky zostali skryté.

Spoločnosť Gulfstream uvoľnila ďalší priestor pre kuchyňu a navrhla ju s dĺžkou 10 stôp, konvenčnou rúrou na pečenie a chladničkou plnej veľkosti, aby mohli kuchári pripravovať jedlo aj na diaľkových letoch. Mramor Casablanca, čierne tónované skrinky a salónik potiahnutý kožou dodávajú decentný, elegantný vzhľad. Priestor pre zábavu obsahuje 43-palcovú obrazovku. Keď sa objaví film, svetlá a okná automaticky stmavnú. K dispozícii nie sú žiadne reproduktory, namiesto toho sa priestorový zvuk premieta cez meniče za stenovými panelmi.

V zadnej spálni cirkadiánne osvetlenie napodobňuje deň v časových pásmach, ale rýchlejšie. To by malo zabezpečiť osviežujúci spánok, aby ste boli úplne prebudení a čerstvý, keď sa zrazu ocitnete na inom kontinente. G700 poskytne maximálnu rýchlosť 0,925 Mach a dolet 7 500 míľ, čo znamená, že môže lietať z New Yorku do Dillí nonstop.

Learjet 75 Liberty

Learjet 75 Liberty, ktorý lieta od novembra minulého roku, je založený na platforme Learjet 75, ale materská spoločnosť znížila jeho cenu na 9 900 000 dolárov. Šesťmiestny Liberty ako prvý v kategórii ponúka Executive Suite s ktorou konkuruje v kategórii ľahkých prúdových lietadiel stredného doletu. Zadná kabína je vybavená štvormiestnou klubovou konfiguráciou.

Myšlienkou Liberty bolo dokázať poraziť svojich konkurentov v kategórii ľahkých prúdových lietadiel z hľadiska doletu a rýchlosti, avšak za konkurencieschopnú cenu. Bombardier hovorí, že 75 Liberty je najrýchlejším lietadlom v kategórii ľahkých prúdových lietadiel s vynikajúcim doletom 2 100 námorných míľ. Najvyššia rýchlosť je 0,81 Mach.

Disponuje tiež lepšími bezpečnostnými prvkami, ktoré ho odlišujú od zvyšku flotily ľahkých prúdových lietadiel.

Spoločnosť Bombardier nedávno oznámila, že Gogo Avance L5 bude voliteľnou súčasťou modelu Liberty. Tento systém, navrhnutý špeciálne pre obchodné lietadlá, ponúka streamovanie zvuku a videa, ako aj rýchlejšie surfovanie po webe, čím poskytuje používateľovi oproti predchádzajúcej generácii výrazne lepší zážitok. Sieť je najrýchlejším a najspoľahlivejším
vysokorýchlostným internetovým pokrytím 4G typu vzduch-zem v Severnej Amerike.

Zdroj: robbreport.com

Žiadny ďalší článok