Letáky sú u zákazníkov stále úspešné, bez ohľadu na vekovú skupinu!

letáky

Čudujete sa niekedy prečo máte poštovú schránku plnú letákov? Je to z toho dôvodu, že letáky na zákazníkov skutočne fungujú. Väčšina ľudí ich využíva na hľadanie zliav, inšpiratívne čítanie a zopár ocení i štýl a grafické spracovanie letáku.

Leták ako vhodná forma marketingovej komunikácie

U našich susedov sa uskutočnil medzi zákazníkmi obchodných reťazcov dotazník s cieľom zistiť, ako ľudia letáky vnímajú, prečo si ich prehliadajú a čo v nich hľadajú. Z odpovedí sa zistilo, že letáky sleduje aspoň niekedy až 92 % opýtaných, pričom 68 % v nich vyhľadáva zľavy a nízke ceny, 35 % lákajú zaujímavosti a 23 % hľadá inšpiráciu pre nakúpenie niečoho do domácnosti. Ďalšou zaujímavosťou je, že až u 17 % respondentov tvorí polovica nákupu práve tovar z letáku. Až u 20 % ľudí tvorí štvrtina alebo polovica nákupu tovaru z letáku a 54 % respondentov nakúpi zopár propagovaných produktov.

Do budúcnosti na mieru

Z dotazníka vyplynulo, že dôchodcovia majú na letáky iné požiadavky ako väčšina zákazníkov. Drvivá väčšina dôchodcov vyžaduje zľavy na základné potraviny a netúži toľko po novinkách alebo širokej ponuke.

Rovnako dôležitá je aj forma letákov. Oceňujú jednoduchý a prehľadný štýl s menej produktmi na strane a s dobre čitateľnými textami. Príkladom môže byť leták Jysk na letakomate, ktorý tieto podmienky spĺňa.

Rodičia hľadajú kvalitu

Štýl letáku je taktiež dôležitý i pre ostatných zákazníkov. Zo všetkých ľudí, pre ktorých sú dizajn a štýl letáku dôležité, ich 71 % nakupuje pre rodinu. Dizajn a štýl majú totiž za úlohu pôsobiť na emócie a zdá sa, že ľudia s rodinou sú k emocionálnym podnetom vnímavejší. Tu môže byť dobrým príkladom leták od Merkury Market na letakomate.

Pre zákazníka je taktiež dôležitá kvalita propagovaných produktov. Takmer dve tretiny z nich by v letákoch ocenila ponuku vysokokvalitných produktov, hoci ich zľava by bola nižšia a cena vyššia ako u priemerných produktov. Iba 17 % by väčšiu ponuku kvalitnejších produktoch v letákoch neocenilo.

Výhodná ponuka = použite leták

Ako môžeme z vyššie uvedených riadkov vyčítať, letáky sú stále dôležitou súčasťou marketingových kampaní predajcov. Inými slovami, pokiaľ je ponuka výhodná, letáky sú dobrý spôsob, ako dostať túto ponuku medzi ľudí.

More from Marek Poleč

Lamborghini Sián: prvý hybridný superšport značky

Vďaka najnižšiemu pomeru hmotnosti k výkonu, akého bolo kedy dosiahnuté, dokáže Lamborghini...
Čítať ďalej

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *