Čo spája a rozdeľuje mobilných operátorov pôsobiacich na našom trhu

mobilný

Mobilní operátori sa neustále snažia, aby ich produkty a služby s nimi spojené boli čoraz kvalitnejšie, atraktívnejšie a samozrejme i lacnejšie. Každý z nich používa svoju osvedčenú obchodnú taktiku, každý na to ide z inej strany, ale všetci majú predsa len niečo spoločné. A síce, každý z nich ponúka telefonovanie, posielanie sms správ a surfovanie na internete prostredníctvom SIM karty, paušálov a dátových balíkov navyše.

Motorola Moto G7 Plus: recenzia vlajkovej lode za férovú cenu

Takto to proste funguje už veľa rokov všade na svete a rovnako i u nás, na Slovensku. Výhodou takéhoto zaužívaného systému je, že každý potencionálny zákazník sa môže na základe svojich osobných preferencií slobodne rozhodnúť, čomu dá prednosť, čo je pre neho v konečnom dôsledku skutočným prínosom. Pomôcť, pri častokrát náročnom rozhodovaní, má reklama v televízii, na internete, časopisoch, alebo v letákoch vhodených do poštovej schránky. My sa pokúsime tieto informácie zhrnúť do niekoľkých riadkov.

SIM karta s kreditom ako štartovací základ pre každého zákazníka

Povieme vám ako to teda celé funguje. Každý mobilný operátor ponúka určitý základný objem digitálnych dát na takzvanej SIM karte, čo je vlastne maličký mikročip so svojím jedinečným číselným kódom, známym ako volané číslo účastníka. Tento objem, alebo ak chcete kredit, si každý zákazník minie na to, na čo chce. Najčastejšie, vzhľadom na skromnosť dát, zvyčajne poslúži nenáročným užívateľom niekomu z času na čas zatelefonovať, niečo potvrdiť textovou správou a sem tam si niečo zistiť na internete, nejaké praktické informácie.

Mesačný paušál dobre padne väčšine

Pre náročnejšiu a dynamickejšiu klientelu operátori spravidla vyčleňujú mesačné paušály, čo sú objemy dát v nejakej odstupňovanej výške, určené na minutie v každom jednom mesiaci v roku. Tu už nemusí zákazník úpenlivo kontrolovať kde, komu a koľko volal, či smskoval, alebo koľko dát mu ubralo pozretie si príchodu a odchodu vlakov zo stanice. Hocijaký mesačný paušál by mal bohate stačiť pre každého študenta a dospeláka bez rozdielu, či chce nerušene vybaviť veci okolo školy, zamestnania a v dostatočnom čase pobudnúť na internete vtedy, keď to naozaj treba.

Neobmedzený paušál uspokojí aj tých najnáročnejších

No a keďže existujú medzi nami aj jedinci, ktorí sú aktívni takpovediac po celých dvadsaťštyri hodín denne, tak pre nich mobilní operátori určili paušál, ktorý ponúka v podstate neobmedzený prístup do mobilnej siete a je jedno či niekto volá, posiela textové správy alebo permanentne využíva internet do mobilu na pracovné povinnosti, alebo zábavu v podobe pozerania filmov, televízie a hrania online hier. Neobmedzený paušál okrem iného taktiež robí výrazne komfortnejším využívanie mobilných služieb v zahraničí, čo iste ocenia aktívni dovolenkári.

Balíky dát navyše prídu každému vhod bez rozdielu

Nech si zákazník zakúpi iba absolútny základ, čiže SIM kartu s kreditom, alebo sa rozhodne pre mesačný, či neobmedzený paušál, mobilní operátori ešte ponúkajú možnosť zakúpiť si balíky dát rôznej výšky objemu, aby nikto neprišiel skrátka. Tieto balíky sa dajú minúť taktiež podľa ľubovôle konkrétneho zákazníka, čo len potvrdzuje ich praktickosť a flexibilitu. Nikto predsa nemôže vždy za každých okolností predpokladať, koľko dát minie, a to aj napriek svojmu zvyčajnému mesačnému priemeru. Nik nie je predsa dokonalý.

Platby za používané produkty sú úplne jednoduché

Ako je to ale s platbou za spomínané produkty? Za SIM kartu s kreditom platí zákazník priamo na mieste toho ktorého mobilného operátora, alebo internetovou cestou, kedy mu kuriér následne doručí kartu v čo najkratšej dobe priamo na miesto určenia. Mesačný a neobmedzený paušál sa zákazníkovi pravidelne strháva z jeho bankového konta na základe písomnej zmluvy s poskytovateľom mobilných služieb. No a čo balíky dát navyše? Tie si môže zákazník veľmi rýchlo prikúpiť poslaním sms správy, prípadne zaškrtnúť požiadavku na internetovej stránke konkrétneho operátora.

Čo je dôležité pri výbere mobilného operátora

To, čo sme spomenuli vyššie, ponúka viac menej každý mobilný operátor pôsobiaci na našom trhu. V čom sa ale od seba líšia? Tak predovšetkým v tom, koľko konkrétne za SIM kartu, paušály a dátové balíky navyše u nich zákazník zaplatí, ďalej v kvalite a rýchlosti mobilného signálu, veľkosti pokrytia slovenského územia mobilným signálom, a samozrejme aj technickým zázemím zahrňujúcim zákaznícku podporu s prípadným servisom. No a v neposlednom rade, ak dôjde k nejakej reklamácii, tak jazýčkom na miske váh sa môže stať aj flexibilita pri jej posudzovaní a konečnom riešení.

Benefity navyše sú posledným výkrikom módy

Niektorí operátori pridali aj niečo iné. A síce ponúkajú svojím klientom kombináciu SIM karty, resp. paušálov s inými produktami, ako napríklad televíziou do mobilu, pevným internetom na doma a rovnako aj výhodnú kúpu koncových zariadení, čiže mobilných telefónov, tabletov, notebookov. Úplnou novinkou je tiež poskytnutie spravodajských internetových stránok úplne zadarmo, bez akýchkoľvek extra poplatkov. Najmä pre zákazníkov využívajúcich iba SIM kartu ide o celkom lákavý benefit.

Kalkulačka reálnej spotreby dát urýchli rozhodovanie

Ktorému mobilnému operátorovi sa teda záujemca o mobilnú komunikáciu nakoniec upíše, záleží od neho samotného, čiže od toho, čo konkrétne plánuje využívať a v akom predpokladanom rozsahu. A ak by, čiste náhodou, bol na pochybách, poniektorí mobilní operátori na svojich internetových stránkach umožňujú prostredníctvom virtuálnej kalkulačky vyrátať, koľko ich bude stáť ten, či onen produkt alebo služba. Tento ústretový krok iste ocenia hádam všetci ľudia bez rozdielu. Stačí len vyskúšať.

More from Marek Poleč

Lamborghini Sián: prvý hybridný superšport značky

Vďaka najnižšiemu pomeru hmotnosti k výkonu, akého bolo kedy dosiahnuté, dokáže Lamborghini...
Čítať ďalej

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *